My Art is So Good, Nobody Likes It is an immersive video installation that explores the tensions between artistic creation and reception in digital space. Inspired by the artist’s personal experience between 2020 and 2022, a period when she shared her works on Instagram, the installation examines the universal desire for recognition and the contrasting emotions elicited by public feedback – whether absent, enthusiastic or displaced.
The small gallery is transformed into a bathroom, a space at once intimate and prosaic, where these moments of frenetic digital consultation take place. This symbolic environment links the physicality of a private space to the transience of online interactions, creating a troubling meeting point between introspection and overexposure.
At the heart of this work, the omnipresent female body becomes a terrain of multiple interpretations. Sometimes celebrated, sometimes reduced to an object of desire, it reflects the way in which external gazes influence and sometimes distort the initial message. These digital reactions, often brutal or superficial, question the artist's relationship to his own practice and his identity.
My Art is So Good, Nobody Likes It est une installation vidéographique immersive qui explore les tensions entre création artistique et réception dans l’espace numérique. Inspirée par l’expérience personnelle de l’artiste entre 2020 et 2022, une période où elle partageait ses œuvres sur Instagram, l’installation examine le désir universel de reconnaissance et les émotions contrastées suscitées par les retours du public – qu’ils soient absents, enthousiastes ou déplacés.
La petite galerie est transformée en une salle de toilettes, un espace à la fois intime et prosaïque, où se déroulent ces instants de consultation numérique frénétique. Cet environnement symbolique lie la physicalité d’un lieu privé à la fugacité des interactions en ligne, créant un point de rencontre troublant entre introspection et surexposition.
Au cœur de cette œuvre, le corps féminin, omniprésent, devient un terrain d’interprétations multiples. Tantôt célébré, tantôt réduit à un objet de désir, il reflète la manière dont les regards extérieurs influencent et parfois déforment le message initial. Ces réactions numériques, souvent brutales ou superficielles, interrogent le rapport de l’artiste à sa propre pratique et à son identité.
The small gallery is transformed into a bathroom, a space at once intimate and prosaic, where these moments of frenetic digital consultation take place. This symbolic environment links the physicality of a private space to the transience of online interactions, creating a troubling meeting point between introspection and overexposure.
At the heart of this work, the omnipresent female body becomes a terrain of multiple interpretations. Sometimes celebrated, sometimes reduced to an object of desire, it reflects the way in which external gazes influence and sometimes distort the initial message. These digital reactions, often brutal or superficial, question the artist's relationship to his own practice and his identity.
My Art is So Good, Nobody Likes It est une installation vidéographique immersive qui explore les tensions entre création artistique et réception dans l’espace numérique. Inspirée par l’expérience personnelle de l’artiste entre 2020 et 2022, une période où elle partageait ses œuvres sur Instagram, l’installation examine le désir universel de reconnaissance et les émotions contrastées suscitées par les retours du public – qu’ils soient absents, enthousiastes ou déplacés.
La petite galerie est transformée en une salle de toilettes, un espace à la fois intime et prosaïque, où se déroulent ces instants de consultation numérique frénétique. Cet environnement symbolique lie la physicalité d’un lieu privé à la fugacité des interactions en ligne, créant un point de rencontre troublant entre introspection et surexposition.
Au cœur de cette œuvre, le corps féminin, omniprésent, devient un terrain d’interprétations multiples. Tantôt célébré, tantôt réduit à un objet de désir, il reflète la manière dont les regards extérieurs influencent et parfois déforment le message initial. Ces réactions numériques, souvent brutales ou superficielles, interrogent le rapport de l’artiste à sa propre pratique et à son identité.